Direct hulp nodig?

Bel naar +31 6 1977 6946 of download en installeer Teamviewer via onderstaande knop.

 

Accepteer de voorwaarden en u wordt z.s.m. geholpen.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Besturingssysteem: Vista SP2

Probleem: Windows updates blijft hangen. Ook wanneer je rechtstreeks via het configuratiescherm deze opvraagt, komt het venster maar half tevoorschijn.

In de logboeken kwam ik de volgende foutmelding tegen:

wuaueng.dll (1080) SUS20ClientDataStore: Kan de header van logboekbestand C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\Logs\edb.log niet lezen. Fout -546.


Ik ben gaan zoeken op 'edb.log' bij Microsoft. Daar kwam ik op de volgende pagina: http://support.microsoft.com/kb/822798/nl. Hierop staat precies het probleem beschreven war ik tegenaan liep. Ergens halverwege de pagina komt Microsoft met een Fixit tool met nummer 50528.

De gedownload en laten draaien.

Vervolgens de PC opnieuw opgestart.

Probleem is hiermee verholpen.


© 2013-05-29 Helpdesk-aan-Huis.

Zelf had ik al maanden het probleem dat bij het opstarten van de PC er iedere keer geprobeerd werd om een schijfcontrole uit te voeren die stopte door een foutmelding. De vraag is dan natuurlijk, hoe krijg ik dat eruit? Hieronder een mogelijke oplossing. Maar let op. Je werkt hier in het zenuwcentrum van je computer. Één fout kan fataal zijn.

Oplossing

  1. Start procedure
  2. Klik op 'Start'
  3. In het veld  'programma's en zoeken' type je 'regedit'.
    !!!LET OP: je werkt hier in het zenuwcentrum van je computer. Fouten kunnen voor grote problemen op je PC zorgen. Maak dus eerst een backup van het register!!!
  4. Klik op 'bestand' ==> 'exporteren' en sla dit bestand op op een plaats waar het makkelijk voor je is om terug te vinden.
  5. Ga naar
    'HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Control\ Session Manager'.
  6. klik hier met de rechtermuisknop op en verwijder deze.
  7. Zoek in het rechter gedeelte de waarde 'Bootexecute'
  8. Klik hier met de rechtmuisknop op en kies voor 'verwijderen'
  9. Sluit de regeditor af.
  10. Einde procedure.

Bij het opnieuw opstarten moet de schijfcontrole niet meer terugkomen.

 

Wilt u liever dat ik dit voor u doe, neemt u dan even contact met mij op via de mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel even naar 013-5439565 of 06-19776946.

Geschatte kosten: € 10,00. Betaling vind achteraf plaats middels een factuur.


© 22-10-2013 Helpdesk-aan-Huis

 

 

Verwijderen van de store cache. Om de cache te verwijderen kan je onderstaande stappen uitvoeren:

  1. In de desktop interface druk op Windows toets+ R en open het uitvoer venster.
  2. Typ WSReset.exe
  3. Start de computer opnieuw op
  4. einde procedure

© 2014-11-27 Helpdesk-aan-Huis

Vraag: Ik zie onderin mijn browser, regelmatig een geel driehoekje verschijnen met een Javascript error. wat kan ik daar aan doen?

Antwoord: Deze meldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.

  1. De website is nog niet aangepast aan de laatste java versie. Daar kunt u dan niets aan doen
  2. De nieuwste Java versie moet nog moet worden geïnstalleerd op de computer.

 

Procedure

  1. Ga naar www.java.com en klik op 'Gratis Java Download'
  2. Klik op 'gratis java-download.
  3. Klik op 'ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
  4. Installeer de nieuwste versie volgens de wizard die wordt opgestart. Kijk of daarmee het probleem is opgelost. Zo ja, ga naar stap 9.
    Blijven na de installatie nog steeds script-errors komen dan kan je die meldingen uitzetten in je browser. Ga door naar stap 5.
  5. Ga in de werkbalk in je browser naar extra => internetopties =>
  6. Klik op het tabblad "geavanceerd".
  7. Haal de vinkjes weg bij de regels die beginnen met 'foutopsporing', bijna onderin de lijst.
  8. Sluit alle vensters met 'ok'.
    De meldingen moeten dan weg zijn.
  9. Einde procedure.

Wilt u hierbij ondersteuning dan kunnen wij dat voor u doen op afstand. De kosten zijn € 15,75. U krijgt achteraf een factuur.

© 2013-08-06 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vraag: Wanneer ik YouTube open, krijg ik een melding over 'Internal Server Error 500' waarbij monkeys op zoek zijn naar een oplossing en vervolgens een onleesbare code. Youtube werkt dus niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Antwoord: Youtube is tegenwoordig een onderdeel van Google. Wanneer je een Google Account hebt, kan het zijn dat je automatisch bent aangemeld op je gmail-account zodra je je browser opstart zonder dat je dit ziet. Wanneer je op Youtube bent aangemeld met een ander account, kan het zijn dat daar een conflict ontstaat waardoor Youtube niet meer werkt.

 

Wat kan je doen?

  1. Ga naar www.google.com of www.gmail.com.
  2. Kijk rechts bovenin of je daar ben aangemeld.
  3. Als dat het geval is, log dan uit en probeer YouTube opnieuw. De kans is groot dat het probleem hiermee is opgelost. Ga naar stap 5.
  4. Als dat niet het geval is, is er iets anders aan de hand (mogelijk een virus). Neem dan gerust contact op.
  5. Einde procedure.

© 2014 | Helpdesk-aan-Huis